Praktisk info

Her finner du praktisk info om borettslaget

Parkering
Borettslaget har egen garasje i bygget. Dersom du er interessert i å leie en garasjeplass kan du ta kontakt med Obos. Leie av garasjeplass koster fra 01.01.2016  kr 500 per mnd. I tillegg er det utendørs gjesteparkering ved inngangen til blokka. 

Gatebelysning
Når det gjelder gatebelysning ute så er det vårt borettslag som har ansvar for belysningen langs bilveien fra bunnen av bakken opp svingen og forbi vår blokk. Fra parkeringsplassen, forbi Stallerudveien 121, og ned trappa til senteret er ansvaret hos Stallerudveien 121/ Boligbygg.

Husleie
Husleien er for tiden på kr 4088 per mnd.  Denne summen inkluderer kommunale avgifter, kabel-TV samt nedbetaling på fellesgjeld.

TV/Telefon/Internett
Borettslaget har i dag en avtale om digital-tv fra Get, og fra desember 2016 er det også bredbånd inkludert i denne avtalen. beboer kan selv oppgradere til høyere hastighet dersom ønskelig til rabattert pris.

Avfallshåndtering
Husholdningsavfall samt papir/papp kastes i nedgravde avfallsbeholdere utenfor blokka. Det finnes også egen beholder for glass og metall. Vennligst ikke kast annet avfall her.

Les mer om hva som regnes som spesialavfall, samt når det er planlagt innsamling i vårt område, hos Renovasjonsetaten.

Postkasseskilt & Dørtelefon

Når nye beboere flytter inn så programmeres dørtelefonen  om med riktig navn på ringeklokke. For nytt postkasseskilt, gå til f.eks.  Jernia, (Nærmeste er Bøler senter). Ta gjerne med det gamle skiltet for å være sikker på at størrelsen blir riktig. Husk riktig etternavn og at  leilighetsnummer må stå øverst  på skiltet. Det skal stå eks  L.nr 411 på øverste linje. 

Husordensregler
Husordensreglene skal følges av alle som oppholder seg i borettslaget, og alle andelseiere plikter å sørge for at de selv og deres gjester er kjent med og overholder husordensreglene. Du finner gjeldende husordensregler her.

Renhold og vedlikehold
Renhold av fellesrom og trapper utføres av innleid firma. Oppgangen vaskes to ganger ukentlig i vinterhalvåret, og en gang ukentlig i sommerhalvåret. Det organiseres vår- og høstdugnad etter behov. Styret minner om at hver beboer er ansvarlig for å feie og holde det pent og ryddig på svalgangen utenfor egen inngangsdør.

Hovedkran til vann

Hovedstoppekraner for å stenge vannet i hver leilighetsrad befinner seg oppe under garasjetaket. Hver luke (11 stk.) er merket med leilighetsnummer. Luken skyves til side for å komme til kranen. Hovedkran skal ikke stenges uten at beboere med samme stoppekran informeres i god tid. Ved akutt/stor vannlekkasje, ring OED på telefon 951 67 192.

Stoppekran i leilighet
Stoppekran i hver leilighet er i skapet under vasken i kjøkkenbenk. I tilfelle vannlekkasje er det viktig å merke seg hvor denne er.

Vannkran utenfor blokk
Vannkran på begge sider av blokka stenges hvert år  1.oktober for at vannet ikke skal fryse.

Heisstans
Dersom ny heis skulle stoppe av en eller annen grunn så bes det om at beboere kontakter styret på mail styret@stallerudveien119.no så vil styret ta kontakt med KONE.

Fremleie av leilighet
Eier kontakter Obos (ikke styret) for å få tilsendt søknadsskjema om utleie. Obos Lambertseter kan nås på telefon 23165104. Spør etter Heidi Svendsen.
Søknadsskjema fylles ut og undertegnes av både utleier/leietaker og returneres Obos.
Behandlingstiden er 30 dager (styret skal godkjenne leietaker)
Obos sender vedtaksskjema til eier.  Det er viktig å søke i rimelig god tid før man skal leie ut pga. behandlingstiden.

Brannsikkerhet
Alle leiligheter skal ha fungerende røykvarsler og brannslukningsapparat. Vi oppfordrer alle til å lese gjennom egen side om brannsikkerhet.

Øvrig informasjon
Ny informasjon til beboere henges vanligvis opp på tavla i inngangspartiet, samt at den publiseres på oppslagstavla her på nettsiden. Du kan abonnere på oppslagene via rss eller epost, så får du beskjed når ny informasjon er tilgjengelig.

Er det ellers noe du lurer på er det bare å ta kontakt med en i styret :-)